A Míves Sziget alappilléreit a kézműves beszállítók és a hozzá kapcsolódó menedzsment jelenti. A kezdeti lépések megtétele, az elképzelések hús-vér valóvá tétele, az üzletpolitika, stratégia kialakítása, a márkaépítés, a személyes és üzleti kapcsolatok ápolása, partnerhálózat felépítése elemei koncentrálódnak, futnak össze nálam. Vannak olyan területek, ahová kevés a tudásom, és ilyenkor szükség lesz olyan – szakmai – kapcsolatokra, melyek erősítik ezeket a területeket. Odaírtam, hogy szakmai, mert végül is a közös munka eredőjén kezdünk, de véleményem és tapasztalataim szerint akkor lesz igazi és teljes a Kapcsolat, ha nem nélkülözi az emberi vonatkozást sem. A klasszikus üzleti világban célzott kereséssel, esetleg személyes, berkeken belüli ajánlással keresik a megfelelő partnert. A Míves Sziget esetében ez is másképpen történik. Valahogy önjáró módon, egyre-másra, és a maga idejében gyűrűznek be a látókörömbe a potenciális, hiánypótlók, Kapcsolatok. Ezeket hívhatjuk Véletleneknek, vagy, ahogy Schaffer Erzsébet is írja egyik könyvében: véletlen az, amikor a Jóisten ránk kacsint.
Eszterrel látásból ismertük egymást, sőt, kereszteztük is egyszer egymás „sorsútját”, teljesen más vonatkozásban. A közösségi oldalon figyelt fel a Míves Szigetre. Emberként, kreatívként, ráckevei gyökerekkel bíróként szimpatizált, és könnyen azonosult a Míves Sziget céljaival, profiljával. Megkezdődött közöttünk az emberi és a szakmai párbeszéd. Majd a szakmai munka. Eszter tervezői munkájának végterméke a pitypangos logó, és úgy fest, további kooperációk mentén haladunk együtt tovább. Most nézzük meg az ő szemüvegén keresztül, hogyan is látta, látja ezt?
Ráckeve és Szigetbecse. Mindkét település fontos számomra. Ráckevén jártam óvodába, iskolába, gimnáziumba, de Szigetbecsén a Duna parton töltöttem a nyarak nagy részét. Dolgozó éveim is nagyobb részt a két településhez kötnek. Egyébként, ha megkérdezik, mindig azt mondom, hogy Ráckevéről jöttem és Szigetbecsén élek.
A webdesign mindig is érdekelt, de folyton volt valami, ami miatt nem kezdtem bele. Autodidakta módon, persze tanulgattam, de egy-egy komolyabb tanfolyamot elvégezni vagy az időt sajnáltam vagy a pénzt. Azt mindig tudtam, hogy váltani szeretnék. Nem mintha nem éreztem volna jól magam a munkahelyeimen, de tudtam, hogy nem az az igazi. Most úgy érzem, ez az igazi. A-Z-ig szeretem. Az a legjobb, ha közreműködhetek az alapoktól, például egy logó elkészítésétől a weboldalig.
Úgy látom, hogy sok ember rájött, hogy a multik által kialakított világ nem működik. A közösségek működnek, de csak akkor, ha támogatjuk egymást. Ahogy, ha jól emlékszem, egy székely plakáton láttam: „Helyit eszem, helyinél veszem, mert helyin az eszem.” Nem is lehet ezt frappánsabban megfogalmazni.
Az édesanyákra rátérve, őket azt gondolom, hogy leginkább a szükség hajtja az önállósodás felé, de ez a kényszer jó is lehet, mert ilyenkor jöhet az eltemetett álmok megvalósítása, ezekből lehet olyan vállalkozásokat felépíteni, ami kiválthatja a korábbi munkahelyet. Nagyon sok tehetséges édesanya van, szerteágazó területen, a horgolástól az írásig.
Az Anya Műveket azért indítottam el, mert én is ebben a cipőben járok. Ismerem ugyanazokat a kétségeket, kérdéseket, korlátokat amik egy ilyen jellegű vállalkozás elindításakor felmerülnek. Mindeközben azt is tudom, hogy sikeres üzleti modellt, úgy lehet létrehozni, ha kiemelkedünk a tömegből, ismertek vagyunk és megakad a vevők szeme rajtunk. Nem az árképzés az elsődleges. A táskát nézed meg először vagy az árát? Ugye, hogy a táskát?! 🙂
Magamnak kerestem kalendáriumot, de nem találtam olyat, ami tetszett. Így megcsináltam magamnak. A férjem fotós, rengeteg ráckevei fotót készít, egyértelmű volt, hogy ezekkel töltöm fel. Azt, hogy otthon idézeteket is tegyek bele, pedig maguk a képek inspirálták. Sokaknak tetszett az ötlet. Sajnos a nyomdai határidők miatt, csak a havi változat tudott megvalósulni, egyéni nyomtatási lehetőséggel.
Egyéb Ráckeve témájú design terveket is készítettem már. Az a véleményem, hogy a mindennapi használati tárgyakkal tudjuk leginkább reklámozni a városunkat, mert ezek nem csak használati tárgyak, hanem reklámhordozók is. Jópofák a hagyományos szuvenírek, de azt hazaviszed és felrakod a polcra. Egy határidő naptárat, egy pólót -és még sorolhatnám a lehetőségeket- előveszed, felveszed így megmutatod, amikor használod. Ráadásul ezek a tárgyak lehetnek divatosak, nem kell megragadni a Ráckeve címernél.
Kifejezetten kedvenc nincs. Mindegyiket szeretem. Nem tudnám kiemelni egyiket, vagy másikat. Az a szép ebben a munkában, hogy mindig egyedit kell létrehozni. Az összes megbízás mögött egy történet van, emberekkel, ez adja a sokszínűségét a munkámnak.
A célom, hogy ezt a szegmenst – a sorsukat a kezükbe vevő kisvállalkozókat – tudjam segíteni az egyéniségük megtalálásában, a megjelenésben, a termékeik, önmaguk megmutatásában. Szeretném, ha ezeknél a vállalkozásoknál felmerül az igény akár logóra, névjegykártyára, szórólapra vagy weboldalra, én jussak eszükbe.
Ehhez persze folyamatosan kell képeznem is magam. Ezen a területen naponta jelennek meg új dolgok, új trendek, új programok. Ez, szerencsére nem okoz gondot, mert amit szeret az ember az szívesen is tanulja.
Film: Forest Gump
Könyv: Szilvási Lajos, Egymás szemében
Színész: Robin Williams
Író: Fábián Janka
Hobby: webdesign 🙂
Úti cél: sok van
Idézet: “Csak kétféleképpen élheted az életed. Vagy abban hiszel, a világon semmi sem varázslat. Vagy pedig abban, hogy a világon minden varázslat.” Albert Einstein