A Míves Sziget alappilléreit a kézműves beszállítók és a hozzá kapcsolódó menedzsment jelenti. A kezdeti lépések megtétele, az elképzelések hús-vér valóvá tétele, az üzletpolitika, stratégia kialakítása, a márkaépítés, a személyes és üzleti kapcsolatok ápolása, partnerhálózat felépítése elemei koncentrálódnak, futnak össze nálam. Vannak olyan területek, ahová kevés a tudásom, és ilyenkor szükség lesz olyan – szakmai – kapcsolatokra, melyek erősítik ezeket a területeket. Odaírtam, hogy szakmai, mert végül is a közös munka eredőjén kezdünk, de véleményem és tapasztalataim szerint akkor lesz igazi és teljes a Kapcsolat, ha nem nélkülözi az emberi vonatkozást sem. A klasszikus üzleti világban célzott kereséssel, esetleg személyes, berkeken belüli ajánlással keresik a megfelelő partnert. A Míves Sziget esetében ez is másképpen történik. Valahogy önjáró módon, egyre-másra, és a maga idejében gyűrűznek be a látókörömbe a potenciális, hiánypótlók, Kapcsolatok. Ezeket hívhatjuk Véletleneknek, vagy, ahogy Schaffer Erzsébet is írja egyik könyvében: véletlen az, amikor a Jóisten ránk kacsint.
Eszterrel látásból ismertük egymást, sőt, kereszteztük is egyszer egymás „sorsútját”, teljesen más vonatkozásban. A közösségi oldalon figyelt fel a Míves Szigetre. Emberként, kreatívként, ráckevei gyökerekkel bíróként szimpatizált, és könnyen azonosult a Míves Sziget céljaival, profiljával. Megkezdődött közöttünk az emberi és a szakmai párbeszéd. Majd a szakmai munka. Eszter tervezői munkájának végterméke a pitypangos logó, és úgy fest, további kooperációk mentén haladunk együtt tovább. Most nézzük meg az ő szemüvegén keresztül, hogyan is látta, látja ezt?
- Ráckevén és Szigetbecsén is éltél, jelenleg Ausztriában. Biztos sokan ismernek téged, de szeretném, ha tennél egy személyesebb hangvételű bemutatkozást, általánosságban, magadról, családról, eddigi életutadról.
Ráckeve és Szigetbecse. Mindkét település fontos számomra. Ráckevén jártam óvodába, iskolába, gimnáziumba, de Szigetbecsén a Duna parton töltöttem a nyarak nagy részét. Dolgozó éveim is nagyobb részt a két településhez kötnek. Egyébként, ha megkérdezik, mindig azt mondom, hogy Ráckevéről jöttem és Szigetbecsén élek.
- Mióta foglalkozol webdesign-nal? Milyen részterületei vannak, illetve ezek közül melyekkel foglalkozol kiemelten?
A webdesign mindig is érdekelt, de folyton volt valami, ami miatt nem kezdtem bele. Autodidakta módon, persze tanulgattam, de egy-egy komolyabb tanfolyamot elvégezni vagy az időt sajnáltam vagy a pénzt. Azt mindig tudtam, hogy váltani szeretnék. Nem mintha nem éreztem volna jól magam a munkahelyeimen, de tudtam, hogy nem az az igazi. Most úgy érzem, ez az igazi. A-Z-ig szeretem. Az a legjobb, ha közreműködhetek az alapoktól, például egy logó elkészítésétől a weboldalig.
- Pozitív sorokkal illetted a Míves Sziget alapfilozófiáját: helyi közösségek összekovácsolása, helyi értékképviselet. Ennek kapcsán azt is kifejtetted, hogy rendkívül jó érzés számodra, ha olyan termék, szolgáltatás grafikai elemeit kell kidolgoznod, ahol van egy jó alapötlet, ami egyszerre több emberen is segít. És ha ehhez a megbízói státuszhoz az anyai minőség is társul, mondhatni dupla adag elhivatottsággal vágsz neki a feladatnak. Jól gondolom, hogy erről szól „Anya Művek” szolgáltatáscsomagod?
Úgy látom, hogy sok ember rájött, hogy a multik által kialakított világ nem működik. A közösségek működnek, de csak akkor, ha támogatjuk egymást. Ahogy, ha jól emlékszem, egy székely plakáton láttam: „Helyit eszem, helyinél veszem, mert helyin az eszem.” Nem is lehet ezt frappánsabban megfogalmazni.
Az édesanyákra rátérve, őket azt gondolom, hogy leginkább a szükség hajtja az önállósodás felé, de ez a kényszer jó is lehet, mert ilyenkor jöhet az eltemetett álmok megvalósítása, ezekből lehet olyan vállalkozásokat felépíteni, ami kiválthatja a korábbi munkahelyet. Nagyon sok tehetséges édesanya van, szerteágazó területen, a horgolástól az írásig.
Az Anya Műveket azért indítottam el, mert én is ebben a cipőben járok. Ismerem ugyanazokat a kétségeket, kérdéseket, korlátokat amik egy ilyen jellegű vállalkozás elindításakor felmerülnek. Mindeközben azt is tudom, hogy sikeres üzleti modellt, úgy lehet létrehozni, ha kiemelkedünk a tömegből, ismertek vagyunk és megakad a vevők szeme rajtunk. Nem az árképzés az elsődleges. A táskát nézed meg először vagy az árát? Ugye, hogy a táskát?! 🙂
- Ausztriában éltek. De az itthon, Ráckeve most is sokat jelent neked. Lokálpatriótaságod nem csorbítja a távolság, hogy a mindennapokat nem itt éled meg, legalábbis fizikálisan. Ennek a városszeretetnek egyik manifesztációja lehet az a Kalendárium, melyek fotói Ráckevéről szólnak, a benne szereplő idézetek pedig az otthon, haza fontosságáról. Mesélnél egy kicsit erről, hogy honnan jött az ötlet? Milyen hiánypótlásra épül a Keve Kalendárium létrehozása?
Magamnak kerestem kalendáriumot, de nem találtam olyat, ami tetszett. Így megcsináltam magamnak. A férjem fotós, rengeteg ráckevei fotót készít, egyértelmű volt, hogy ezekkel töltöm fel. Azt, hogy otthon idézeteket is tegyek bele, pedig maguk a képek inspirálták. Sokaknak tetszett az ötlet. Sajnos a nyomdai határidők miatt, csak a havi változat tudott megvalósulni, egyéni nyomtatási lehetőséggel.
Egyéb Ráckeve témájú design terveket is készítettem már. Az a véleményem, hogy a mindennapi használati tárgyakkal tudjuk leginkább reklámozni a városunkat, mert ezek nem csak használati tárgyak, hanem reklámhordozók is. Jópofák a hagyományos szuvenírek, de azt hazaviszed és felrakod a polcra. Egy határidő naptárat, egy pólót -és még sorolhatnám a lehetőségeket- előveszed, felveszed így megmutatod, amikor használod. Ráadásul ezek a tárgyak lehetnek divatosak, nem kell megragadni a Ráckeve címernél.
- Van- e szívedhez közel álló legkedvencebb megbízás? Esetleg van e olyan megbízói történeted, amit megosztanál velünk is?
Kifejezetten kedvenc nincs. Mindegyiket szeretem. Nem tudnám kiemelni egyiket, vagy másikat. Az a szép ebben a munkában, hogy mindig egyedit kell létrehozni. Az összes megbízás mögött egy történet van, emberekkel, ez adja a sokszínűségét a munkámnak.
- Milyen jövőbeli céljaid vannak a webdesign területén belül, esetleg azon túl?
A célom, hogy ezt a szegmenst – a sorsukat a kezükbe vevő kisvállalkozókat – tudjam segíteni az egyéniségük megtalálásában, a megjelenésben, a termékeik, önmaguk megmutatásában. Szeretném, ha ezeknél a vállalkozásoknál felmerül az igény akár logóra, névjegykártyára, szórólapra vagy weboldalra, én jussak eszükbe.
Ehhez persze folyamatosan kell képeznem is magam. Ezen a területen naponta jelennek meg új dolgok, új trendek, új programok. Ez, szerencsére nem okoz gondot, mert amit szeret az ember az szívesen is tanulja.
- Kedvencek kérdések:
Film: Forest Gump
Könyv: Szilvási Lajos, Egymás szemében
Színész: Robin Williams
Író: Fábián Janka
Hobby: webdesign 🙂
Úti cél: sok van
Idézet: “Csak kétféleképpen élheted az életed. Vagy abban hiszel, a világon semmi sem varázslat. Vagy pedig abban, hogy a világon minden varázslat.” Albert Einstein
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: